lördag 6 februari 2010

Överraskande resultat...

Så drog jag ner till Trelleborg och hämtade mina "skapelser" i glas.
Eftersom det var första gången jag någonsin jobbat med glas var förväntningarna stora. Jag upptäckte direkt att kursinstruktören hade rätt (såklart) - Man kommer inte att känna igen sina saker när de är brända.
Mina halssmycken som jag trodde skulle se ut på ett speciellt sätt var verkligen inte ens i närheten av hur jag hade fantiserat.
På mina värmeljusfat där jag så omsorgsfullt fixat mönster i grönt syntes bara de små bitarna av glitter jag lagt in för att få lite effekt.
Det enda som egentligen var helt okey var fatet med flamingon. Där hade färgerna inte ändrat sig och mönstret var fortfarande igenkännbart. (lägger in en bild snart)
Jag har pendlat mellan att köpa tillsatsen för micron eller en riktig ugn ett bra tag nu. Kom fram till att köper jag något för 2000 är jag halvvägs till en riktig ugn.
Har hittat en riktig ugn för strax över 5000 men har nu oxå hittat en tillsats för micron för 1295:- . Så nu är jag tillbaka till tankarna som jag hade från början.
Jag vet ju egentligen inte hur färgerna och glaset beter sig riktigt och det kanske hade varit bättre att exprimentera i småskala för att sen veta exakt hur glaset beter sig och köpa en större ugn sen. Ska försöka få tag i något som kallas "kaiser-lee-board", där man kan skapa egna fusingformar/figurer genom att bara skära i materialet. Om jag var nyfiken och ivrig innan är jag ännu mer nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar