onsdag 27 januari 2010

Exprimentera...

Jag funderar just nu varifrån jag ska beställa allt jag behöver.
Har hittat massvis med ställen som säljer både material och tillbehör. Självklart vill jag ha allt på en gång men inser såklart begränsningarna....
Vad gjorde man innan internet fanns?
Hittade även en länk till ett art-gallery där de listar kända konstnärer som håller på med glasfusing....Wow, vill oxå!!!

Vad är då "glasfusing" för något?
Glasfusing är en väldigt gammal teknik där man smälter ihop olika glas i olika färger och former till skivor, sen placeras glaset i en slags form av keramik eller stål och formas, det kallas - Fusing eller slumping -
Redan de gamla egypterna använde sig av Fusing som är engelskt, och betyder smälta ihop.
Jag hittade bland annat en tabell för hur varmt det ska vara, allt mellan 600 - 800 grader beroende på vilket glas och vad det är man ska göra. På de flesta ställen står det fint nog att man ska exprimentera sig fram.
Såå det är precis vad jag måste göra - Exprimentera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar