måndag 25 januari 2010

Vad behöver jag egentligen?

Mmm, nu har det blivit allvar av intresset och jag letar febrilt efter brännugnar för glasfusing. Dessa kostar ju mellan 5000 och 35000 så jag inser snabbt att det måste finnas något billigare. Då visar det sig att det finns två olika slags "behållare" som man kan använda i micron som tar tillgodo microvågorna och kommer upp i den höga temperaturen som glaset behöver.
(Tror dock inte att mannen godkänner att jag exprimenterar den nya fina Micron, så jag får hitta en begagnad).
Jämför allt jag kan mellan dessa båda modeller och överväger storlekar på dem. Känns ju onödigt att köpa för liten. Men mitt i allt detta jämförande kommer jag på att jag behöver ju allt det andra oxå. Kniv, materal, lim, och annat smått och gott. Helt plötsligt blev summan lite högre än vad jag har tänkt.
Men det finns såklart någon som har tänkt på detta oxå och har nu hittat "Starter-Kit" med allt möjligt som jag behöver eller vill ha i. Naturligtvis finns dessa i small, medium och Large paket och jag är tillbaka där jag började
- Vad behöver jag egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar